CZASY POGAN – Jak mogą być skończone
Pytanie– Jak mogą być czasy pogan skończone, gdy naród Żydowski jest jeszcze deptany od pogan?
Odpowiedź — W pytaniu zawiera się kilka błędów podobnych do prawdy: (1) Że wyrażenie czasy pogan znaczy okres, w którym jest ograniczone panowanie pogan, podczas gdy to wyrażenie oznacza okres, w którym Boskie wydzierżawienie im władzy na panowanie było ograniczone. Wobec tego ich dzierżawa, czyli czasy pogan, skończyła się w październiku 1914. Ich panowanie poza ten okres jest nieupoważnione i Uzurpatorskie i od tego czasu odbywa się ich wyrzucanie z dzierżawy. (2) że wyrażenie „będą deptani od pogan, aż się wypełnią czasy pogan” (Łuk. 21:24) znaczy, że natychmiast przy zakończeniu czasów pogan deptanie tego narodu ustanie, podczas gdy to wyrażenie nie podaje kiedy oni przestaną być deptani, chociaż jest powiedziane, że to deptanie będzie trwało przez cały okres czasów pogan, to jednak nie jest podane czy skończy się wtedy czy później. (3) że Izrael nie będzie dłużej ponosił karania za grzechy, gdy skończy się siedem czasów karania, podczas gdy Biblia uczy, że chociaż za grzech odrzucenia Mesjasza („przewrotność” – angielski przekład podaje transgression,” przestępstwo, Ps. 107:17) nie mieli być więcej karani po 10 – tym Nisanie 1878 r., ani za grzechy popełnione przeciwko Przymierzu Zakonu („dla nieprawości swej” – ang. przekł. podaje w licz. mnogiej „dla nieprawości ich” Ps. 107:17) nie mieli już więcej ponosić karania po październiku 1914, to jednak Żydzi, jako grzeszący członkowie rodzaju Adamowego, mieli na równi z poganami podlegać karaniom Czasu Gniewu, gdy ten gniew będzie nad całym rodzajem ludzkim, w którym są załączeni i Żydzi, – których ostateczne karanie, jako potomków Adama, a nie jako gwałcicieli Przymierza Zakonu, skończy się z zakończeniem Czasu Gniewu. (Ezech. 7:14; Jer. 30:5-8; Ezech. 38; 39). Z powodu że Żydzi, jako członkowie rodu Adamowego, gwałcili, tak jak poganie, naturalne prawa, odrębne od praw Zakonu Mojżeszowego, dlatego muszą ponosić karanie z poganami w Czasie Gniewu, który składa się z wojny, rewolucji i z ucisku Jakubowego; wszystkie te cztery gatunki ucisku są przeplatane głodem i chorobami.
P. 1950, 16.
TP 1950’16